Відділ освіти Звенигородської РДА
Категорії
Головна сторінка
Організація роботи
Наші працівники
Заходи
Оголошення
Державні закупівлі
Нормативні документи
ЗНО
РМК
Інформаційний центр
Навчальні заклади
Завантаження
Фотоальбом
Посилання
Гостьова книга
 

<--- НАЗАД | ВПЕРЕД --->

19.2.2013.

Оптимізація малокомплектних шкіл

Оптимізація малокомплектних шкіл — найболючіша проблема і для учнів та їхніх батьків, і для вчителів, бо вони зазвичай залишаються без роботи. Що ж в такому випадку робити, коли у сільських школах забагато вчителів і замало школярів. Як ось у Боровиківському навчально-виховному комплексі, де навчається 25 учнів та 10 вихованців дитячої установи, а працівників – 20. Що надто обтяжливо для районного бюджету. Тож там, де до проблем освіти справді не байдужі, намагаються нині віднайти альтернативний вихід. А вихід цей один, вважають у відділі освіти, - оптимізація. Але ж для закриття школи мають бути об’єктивні підстави. Про це й розповість начальник відділу освіти Ірина Міненко: - Тенденція до зменшення учнів утворилася досить давно, однак це не головна проблема, яка підштовхує до закриття сільських шкіл. Справа у великому навантаженні на бюджет та у відсутності гідного рівня освіти для дітей. Відповідно до ст.14 Закону України «Про загальну середню освіту», мінімальна наповнюваність класів становить 5 учнів. При меншій кількості учні змушені навчатися за індивідуальним планом. А це 5 годин на одного учня у початковій школі, 8 годин у основній і 12 годин – у старшій, при потребі на повний клас 22-24 години. Тож поміркуйте, чи освоїть дитина математику або фізику за 2 години, тоді як на вивчення матеріалу для повного класу передбачено часу вчетверо більше. Це ставить під сумнів насамперед якість здобуття освіти. На жаль, у нас є школи, де учнів у класах по одному, два, три, а той взагалі немає класів. Окрім втрати знань, діти з малих класів тяжко адаптуються у повних класах та інших соціальних групах. Освіта ж Звенигородщини - це 34 загальноосвітні навчальні заклади, з них 13 - навчально-виховних комплексів, 17 дошкільних установ. У загальноосвітніх закладах навчаються 4 300 учнів. У школах району працюють 754 вчителя, 490 технічних працівників, всього - 1244 працівники. Дошкільною освітою охоплено близько 1350 дітей. Зрозуміло, що забезпечення реалізації державної політики у галузі освіти важливий напрямок соціально-економічного розвитку Звенигородщини. Тож влада турбується і про виплату заробітної плати, і про придбання товарів, і про оплату комунальних послуг, енергоносіїв, і про організацію харчування, оздоровлення, підвезення дітей та вчителів, капітальний ремонт об'єктів закладів освіти, придбання комп'ютерів, меблів. У цьому році на потреби галузі освіти передбачено 62,5 мільйона гривень. Зрозуміло, що цих коштів не вистачатиме на проведення капітальних ремонтів приміщень, придбання обладнання і предметів довгострокового користування, та й щорічна грошова винагорода, яка виплачується відповідно до ст.57 Закону України «Про освіту», не запланована у повному обсязі. Це відбувається, як вже говорилося вище, тому, що з року в рік кількість дітей в навчальних закладах зменшується. Сільські школи наповнені на 15 відсотків. На утримання одного учня у малокомплектній школі з районного бюджету щороку використовується 21-22 тисячі гривень. Проте державою передбачено виділення 7,5 тис.грн. на утримання одного учня в рік. Утримання такої мережі навчальних закладів на сьогодні, з одного боку, економічно недоцільне, а з іншого — школи в селах конче потрібні. Але ж і якість освітніх послуг, що надаються цими закладами, нижча, ніж в основній чи профільній школі, оскільки неповні класи не мають достатнього навчального навантаження, та й матеріально-технічна база не розвивається, кадрове й фінансове забезпечення слабке. Тому оптимізація – на часі. Процес цей, звичайно, неоптимістичний і обтяжливий, але вже розпочатий ще у 2011 році. І вже призупинено діяльність Мизинівської школи. Проте батьки сільської школи, за проведеним анкетуванням, задоволені рівнем знань, які отримують їхні діти у Озірянській та звенигородських школах. - Кого ж зачепить оптимізація цього разу? - У 2013 році планується припинити діяльність Боровиківського НВК. На утримання цієї школи використовується 820 тис.грн., а в у класі навчаються по 1, 2, 3, 4 учні. Зрозуміло, що надати якісну освіту у цій школі немає можливості. У Вільховецькій загальноосвітній школі I-II ступенів немає другого класу, до першого класу ходить п’ятеро дітей, водночас у навчально-виховному комплексі першокласників одинадцять. Тому тут можливий варіант об'єднання цих двох навчальних закладів, враховуючи також і вік приміщень. - Рішення закрити школи оптимальним навряд чи можна назвати. Але що буде з тими навчальними закладами, де навчається кілька десятків дітей?.. - Оптимізація повинна надати найкращий варіант рішення проблеми, який задовольнить усі сторони суперечливої ситуації. Рішення про закриття шкіл буде здійснюватися за згодою територіальних громад. Запевню, що навчальні заклади не закриють доти, доки не вирішиться питання з працевлаштуванням вчителів та підвезенням дітей. При нагоді звертаємося до працюючих пенсіонерів-освітян з проханням надати можливість працювати у навчальних закладах молодим фахівцям, яким треба годувати сім'ї. На сьогодні маємо 125 працюючих пенсіонерів, тоді як 28 молодих педагогів чекають на робоче місце. Крім того, ще 29 осіб потрібно буде працевлаштувати після оптимізації мережі освіти району. Допоки районна влада знаходить шляхи вирішення назрілої проблеми, сільські вчителі вже непокояться, що наступного учбового року вони вже не переступлять поріг своїх навчальних закладів. Та найбільше потерпають за своїх учнів, яким доведеться по науку ходити до сусідніх сіл.

<--- НАЗАД | ВПЕРЕД --->

 

Головна сторінка | Організація роботи | Оголошення | ЗНО | Завантаження | Посилання
© 27.3.2006 - Today. Andrey Dmitrenko. All Rights Reserved.
Используются технологии uCoz